'דה מרקר': ישראל פרוש, 36, הוא ראש עיר מדליק

אנרגיה האינסופית של פרוש מופנית להגדלת ההכנסות של העיר, ויצירת מקורות תעסוקה. לשם הוא כך הוא שופע יוזמה
ישראל פריי 1 Comment on 'דה מרקר': ישראל פרוש, 36, הוא ראש עיר מדליק

כתבת העיתון הכלכלי הנחשב יצאה לסקר את העיר אלעד, וחזרה מוקסמת • על הלהט, הפעילות הלילית, העזרה בסתר והתכניות הגרנדיוזיות • ובכל זאת, איך הצליח ישראל פרוש לסחוט מחמאות והתפעלות ממירב ארלזורוב?

אנרגיה האינסופית של פרוש מופנית להגדלת ההכנסות של העיר, ויצירת מקורות תעסוקה. לשם הוא כך הוא שופע יוזמה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עיתונאית 'דה מרקר' מירב ארלזורוב יצאה לסקר את העיר אלעד, וחזרה נפעמת מראש העיר ישראל פרוש. בכתבה ארוכה המתפרסמת היום בעיתון הכלכלי הנחשב, כותרת ארלזורוב כתרים רבים לראשו של ראש העיר הצעיר, ומחמיאה לניהולו הנמרץ את העיר.

"ישראל פרוש, 36, הוא ראש עיר מדליק. אין דרך אחרת לתאר את הטיפוס התזזיתי, שמתרוצץ כל היום וכל הלילה בדאגה לשיפור פני עירו, ובדרך מנפץ כל דעה קדומה שיש לרוב החילוני בישראל לגבי עסקן חרדי", פותחת הכתבה.

לאחר שהיא סוקרת את שושלת העסקנות שראש העיר הוא נצר שלה, מתארת מירב את "חריגות" של ישראל פרוש: "את הלילות, למשל, הוא מבלה במועדונים בפתח תקוה, אוסף שם את הנוער הנושר של עירו, וחוזר אתם הביתה כדי לוודא שלא ישתוללו באוטובוס. בחזרה באלעד הוא מעלה אותם אל גג לשכת ראש העיר שלו, ומנגן אתם בגיטרה וגם נותן להם אלכוהול, כדי שישתו בנוכחותו המפקחת ולא במועדונים. מי מהם שמגלה שיפור בהתנהגותו, מקבל עבודה בעירייה".

בלב הכתבה מנסה העיתון לנתץ את התדמית השלילית שיש לערים חרדיות כצפופות, חסרות תעסוקה, וסובלות מעודף בירוקרטיה וסרבול. "האנרגיה האינסופית של פרוש מופנית להגדלת ההכנסות של העיר, ויצירת מקורות תעסוקה. לשם הוא כך הוא שופע יוזמה. אלעד מארחת בתחומה כמעט כל מיזם תעסוקה חרדי אפשרי – תוכנית מפתח להשמה של תעסוקה חרדית, תוכנית להבה להכרת המחשב, שלוחה של המכללה למינהל, מוקד שירות לקוחות של 012 ומרכז פיתוח תוכנה חרדי העונה לשם האטרקטיבי "הרב דוט.נט".

בהמשך מסוקרים בהרחבה הניסיונות להגדלת שטח העיר, שטחי התעסוקה, הכנסותיה, ו"הפיכת אתר ארכיאולוגי שנמצא בתחומי העיר לפארק, שישולב עם גן חיות – בין השאר לצרכים של חינוך מיוחד ושל קירוב הנוער החרדי לתחומי איכות הסביבה".

והתוצאות? – מדברות בעד עצמן: "כל אלה יחד הופכים את אלעד לעיר חרדית נקייה, פורחת ומשגשגת יחסית, עם שיעורי תעסוקה של 86% בקרב נשים ושל 64% בקרב גברים. בהיחבא יספרו באלעד גם על אחוזי גיוס לצבא של 40% מהגברים, ואפילו – שומו שמים – חדירת לימודים לבגרות לחלק ממוסדות החינוך לבנים, המהלך שנעשה בשקט, עקב ההתנגדות שהוא עלול לעורר בתוך החברה החרדית".

רק נספר לכם, כי הכתבה "נולדה" בעקבות טור שנכתב בעיתון ושעסק בנושא "הגטאות החרדיים". פרוש שלח טור תגובה מנומק לכתבת, שהתפתח להיכרות, לסיור העיתונאי שערכה בעיר, ולכתבה הנוכחית.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    יפה זה קידוש ה' כל הכבוד